• يکشنبه ٢٣ مهر ١٤٠٢-١٢:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٦٨
اقراریان در نطق پیش از دستور صحن شورای شهر:5-183

شورای ششم پرچم دار احقاق حقوق شهروندی / حاضریم هزینه حرف حق و پای حق ایستادن را بپردازیم

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شورای ششم پرچم دار حقوق عامه و حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: این سنت و رویه تمام اعضاست که شنونده سخنان مردم باشیم از این رو حاضریم هزینه حرف حق و پای حق ایستادن را بپردازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه یک سال دیگر از دوره ششم شورای شهر تهران گذشت و با یک فاصله ای فرصت شد تا مجدد در خدمت شهروندان تهران، ری و تجریش باشیم افزود: تأکید من بر حوزه انتخابیه ری از این باب است که برای ما اهمیت ویژه ای دارد.
وی با تأکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از ددمنشی های رژیم غاصب صهیونیستی گفت: بر خود وظیفه می دانیم که چنین جنایاتی را به عنوان نماینده شهری که پایتخت ام القرای جهان اسلام است را محکوم کنیم. ما با افتخار امروز در کنار تمام آزادیخواهان دنیا و کنار محرومین، مستضعفین و مردم مظلوم فلسطین ایستاده ایم و هر اقدامی بتوانیم برای رفع این ظلمی که سالهاست باعث آوارگی مردم فلسطین شده؛ انجام می دهیم.
وی با تأکید بر اینکه امروز به صراحت می گوییم که مرگ بر اسرائیل به معنای مرگ بر کشتار کودکان بی گناه غزه و مرگ بر ظلم و آوارگی مردم که سالیان است فلسطینیان را درگیر کرده، یادآور شد: امروز مرگ بر اسرائیل به معنی مرگ بر کشتار دسته جمعی و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و مرگ بر قاتلان فرماندهان جبهه مقاومت و افرادی که پشت صحنه قرآن سوزی ها هستند. این مرگ بر اسرائیل گفتن ها صدای اتحاد شهروندان تهرانی و صدای محکومیت جنایانی است که امروز ما در سرزمین غزه مشاهده میکنیم.
اقراریان با اشاره به اینکه امروز حقوق شهروندی یکی از دغدغه های بسیار جدی است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران پیگیری آن است، اندیشه های حضرت امام(ره)رهبر معظم انقلاب در مباحث حقوقی است و ما در این سنگر در تلاش هستیم که با همکاری مرکز پژوهش های قوه قضاییه، در احیای حقوق عامه ، حقوق شهروندی، ایجاد حس آرامش و ارتقای امنیت در جامعه تلاش کرده و در این خصوص اثرگذار باشیم؛ از این رو از همه دست اندرکاران و همکاران درخواست می کنم تا در این دسته اقدامات و فعالیت ها به منظور ارتقای سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدت باقیمانده از دوران مسئولیتی مان تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه شورای شهر تهران پرچم دار حقوق عامه و حقوق شهروندی است؛ خاطرنشان کرد: ما با افتخار در مساجد حاضر می شویم تا شنونده مسائل شهروندان باشیم مضافاً بر اینکه این سنت و رویه تمام اعضاست؛ ما بر اساس وظایف قانونی خود شرایط و بستر مناسب را برای شنیده شدن صدای مردم فراهم خواهیم کرد ضمن آنکه ما افتخار داشتیم تا در مسیراقدام خوبی که قوه قضاییه آغاز کرده بود؛ بپیوندیم.
اقراریان با تأکید بر اینکه تمام شهرداران مناطق پرچم دار پاسخگویی به شهروندان بودند و این پاسخگویی مدال درخشانی است که شورای ششم بر سینه خود دارد؛ یادآور شد: در دوره چهارم مدیریت شهری یکی از مصوبات شورا، منشور حقوق شهروندی بود. در سال سوم فعالیت های شورا خود و اعضا و مدیران مجموعه مدیریت شهری را به این مصوبه ارجاع می دهم که 18 بند دارد.
رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا با اعلام اینکه شهروندان حق دارند از طریق نظارت همگانی و دسترسی به مسئولان شهری و دریافت اطلاعات به روز در خصوص نحوه مدیریت شهری در جهت ارتقاء سطح سلامت مدیریت شهری همکاری کنند؛ گفت: شهروندان حق دارند که از شبکه حمل و نقل عمومی در دسترس، سریع و امن بهره مند شوند و این به معنای میثاق بین ما و شهروندان است و ما وظیفه مطالبه گری قانونی این حقوق را داریم.
وی افزود: در خواست دارم تا ما باید منشور حقوق شهروندی را به سمتی ببریم که شاخصی داشته باشد تا بدانیم چه میزان از این حقوق محقق شده است؛ چقدر توانستیم به حقوق معلولین توجه کنیم، دسترسی به حمل و نقل آسان وظیفه ماست و هرچند در این دوره تلاش می شود اما وظیفه داریم که امور را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.
اقراریان با اشاره به تعاملات کمیته نظارت شورا و مرکز حقوقی شهرداری تهران، اظهار کرد: هنوز در مدت زمان باقی مانده جای کار بسیار زیادی داریم. فرمانداری تهران پس از انجام ملاقات ها اعلام آمادگی برای همکاری داشته و ما باید پاسخگویی مناسب به مردم و بسترسازی برای پیگیری حقوق عامه را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
وی در پایان تأکید کرد: رسانه ها به ویژه رسانه های حوزه مدیریت شهری در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی اعم از اطلاع رسانی، کشف و مبارزه با فساد، بدانند، ما کمیته نظارت و حقوقی آمادگی دارد از بهترین وکلا برای دفاع از رسانه ها به صورت رایگان استفاده کند. ما حاضریم هزینه حرف حق و پای حق ایستادن را بپردازیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: